krystaly do rc vysilacek a serva

Radek a Petra Vickovi rvicek@quick.cz
Pátek Červenec 30 21:37:21 CEST 2004

> [...]
>   kanal prodejci rozlisuji jestli ma jednoduche smesovani
> nebo dvojite, rozlisuji vysilacovy a prijimacovy krystal,
> nekteri vyrobci dokonce vyhrozuji, ze pouze s originalnim
> krystalem, to bude jen chodit. VF technika je pro mne tak
> trochu mimo, ale u Procesoru kdyz dam krystal tak si v
> podstate nemusim lamat hlavu od koho je. Tak by me zajimal
> pravy duvod, jestli to neni nahodou dalsi "kapacitor" (tohle
> slovo by si mel nekdo nechat patentovat)  na spotrebitele,
> chapu, ze ta frekvence musi byt asi hodne stabilni, ale ja

No zalezi totiz jakou harmonickou tvurce pouzije - treba relativne nedavno
tusim Hitec zmenil harmonickou a ted uz se nedaji pouzivat krystaly ze
starych Tx prestoze jsou stejne pasmo. Co se tyka neoriginal krystalu - vim
o pripadech kdy pouziti neoriginal krystalu v Tx rozhazelo celej VF dil a
radio muselo putovat na servis do helmutova (tusim nejaka lepsi jeste
krystalova Futaba). Ja osobne ma Graupnera, ale v Tx pouzivam krystaly
originaly - prijimace pouzivam Jeti a ty maj krystaly z Hradce za 200Kc.

> 2) serva, je krasny ze do nej dam pulsy a ono se natoci, ale
> co je v servu tak jednoduse chytreho, umel bych to udelat
> treba s procesorem, motorkem a potenciometrem, ale
> nepredpokladam, ze to bude tak slozite.

Urcite umel - otazkou je duvod proc to delat. Je tam jeden spesl svab co to
vsechno vybavi.

RadekCX

--
Odchozí zpráva neobsahuje viry.