Stitky na panel, sitotisk

Pavel Poucha papouch@papouch.com
Středa Červenec 28 15:49:16 CEST 2004

ZprávaDobry den, muj nazor:

Nejlepe vyfrezovat na NC gravirce a gravirovanim popsat, texty a symboly mozno ruzne vybarvit.
Nebo vyfrezovat otvory, tmavy elox, popsat laserem.

S pozdravem
Pavel Poucha

  From: dasl@tchibo.cz
  To: hw-list@mailman.nethouse.cz
  Sent: Wednesday, July 28, 2004 3:41 PM
  Subject: RE: Stitky na panel, sitotisk

  Ok, takze k veci:
  Mam rackovou (19") krabicku vysky cca 1U=44mm. Ta ma predni panel
  z Fe plech tl. 1,5 mm s vysekanymi otvory, prevazne pro potenciometry,
  diody a nejake to tlacitko. viz priloha, nevim jestli projde.
  Prostredi bezne = suche vnitrni prostory, jen snad prach a cigaret. kour ...

  Protoze mam dve tyto krabicky a jeden panel ma cca 2,1dm, tak jsem mluvil o
  2 x 2dm. Popis by stacil jednobarevny, vice barev by nebylo na skodu.

  A ted jsou moznosti jak tomu udelat fasadu:
  1) Nechat to bez popisu jenom striknute cernou barvou, protoze to je pro mne...
     To bych nerad.

  2) Popsat to nejak propisotem nebo rucne na zakladni nastrik barvou a to pak prestrikat lakem.
     Bude to vypadt asi dost hrozne, navic neudelam stupnice u potenciometru atd.

  3) Pouzit metodu samolepky z laseru + pruhledna folie a nalepit.
  Nevyhody:
  Nutno skladat z vice kusu (A4 je mensi nez panel)
  Bily podklad, cerne napisy (pripadne barevne).
  Nutnost dost presne se trefit na otvory a hlavne nejak ty otvory vyrezat.
  Problem s uchy na uchyceni po stranach, mala mechanicka odolnost.
  Vyhody: Da se udelat doma a je to za babku, resp. cenu samolepek.

  4) Stitek laminovany jak bylo popsano nalepit a pak frezovat i s podkladem.
  Nevyhody:
  Bily podklad...
  Lepeni chemoprenem...
  Drahe frazovani, nutnost pouzit dural/hlinik plech, puvodni plech vyhodit ?

  5) Pouzit profesionalni vyrobu stitku z PP folii, nebo sitotisk.
  Nevyhody: V kusovem mnozstvi asi dosti nakladna zalezitost, podrobneji jsem
  zatim nezjistil ale odhadu cenu nad 500 Kc za kus. Hodi se spise pro vetsi
  serie vyrobku...

  6) Pouzit technologie DPS potisku fotocestou, jak tady take zaznelo.
  Toto mi prijde jako nejlepsi reseni, protoze mohu pouzit stavajici plech, ktery
  pouze opatrim podkladovou barvou, lze provest potisk i vicebarvny, nebot
  potisky se delaji i zlute, zelene, cervene, cerne. Ale pri jednobarevnem
  provedeni na cerny panel si myslim, ze pujde o nejlevnejsi a nejlepsi metodu.
  Potisk se da udelat naraz,
  rozmery nejsou vetsi nez obvykle technologicke hranice pri vyrobe DPS.
  Bude treba zaplatit "pouze" film + barvu + technolog. pripravu , coz myslim
  vyjde do 500 kc.  Pritom grafika muze byt skutecne libovolne slozita...
  Zbyva pouze najit ochotneho a cenove dostupneho vyrobce DPS.

  Co se tyka rozpoctu, tak je to "DIY", tedy zadny neni a je pouze na mem
  pocitu, co jsem ochoten investovat. A to je max. 600 kc za oba kusy.

  Co vy na to ?

  David Slosarek

  P.S. Myslim ze uz jsem dostal spoustu rad a odpovedi a napadu, a myslim ze to bylo i
  uzitecne pro dalsi ucastniky konference.