mcu + a -

MK info@mcu.cz
Středa Červenec 28 15:48:31 CEST 2004

> Proc ne PIC18F252 a beres vykopavku PIC16F876, co stoji stejne jako ten novy

Protoze jsem vzal dva bezne a SROVNATELNE uC, co do doby vzniku,
vybavenosti, velikosti FLASH, etc

Budeme srovnavat Trabanta a VW Brouka z 1960, nebo Trabanta s VW Broukem z 2000

Promin, ale to ze se Microchip chytil za nos a vymyslel 18F radu je slusne receno zoufaly
pokus se vyrovnat ostatnim vyrobcum. Pritom zas a jen cestou dolepovani a vkladani
nekompatibilit. To je to co me na Microchipu nejvice vadi. Proc mam 12b, 14b, 16b
jadro, proc mam pokazde neco jineho za zelezo, proc je to furt slepovane z ruznych
bastlu - tu si vezmu jadro a dolepim ADcko, tu zas neco jineho. Tady jsem blbe navrhl
jadro a nedostava se mi pamet, zadny problem, dolepime strankovani oni se s tim uz
nasi uzivatele nejak poperou a budou to vydavat za vynikajici, progresivni napad

Roky a roky nebylo k dispozici temer nic s flashkou. Pidiaplikace jsi lepil do OTPecek,
pripadne jak idiot cpal do EPROM verzi a mazal UVckem, jo i tak se necha.
Teprve v nedavne minulosti zazracnou  technologii FLASH objevili i u Microchipu.

> tedy je mensi spotreba pameti programu na totez. Alespon tak to u AVR chapu,
> ale moc je neznam a jen obcas po nich mrknu a koupim do suplete nejaky
> kousek, ze uz se do nich taky pustim, tak si to dam rad vysvetlit a klidne
> muzeme napsat kazdy svuj kus kodu pro tohle a porovnat - to da jiste vice
> nez dohady :).

No problem je, ze jiz temer vubec neprogramuju v asm, nerikam ze absolutne nic, ale vetsinu
programu jiz peknych par let smolim v Ccku. Asi nebudu tim spravnym programatorem :-)))
Ja proste nejak nevidim ucelnost mit program po trech dnech na 80 radcich asm
Pro me je vetsinou zajimavejsi ho mit po dvou hodinach na 40 radcich v Ccku :-)))

Nedavno jsem se tu pidil po uC pro jednu aplikaci - takovou rychlovku - vcera bylo pozde,
nic moc to nemelo umet, ani cena HW nijak nebrzdila, jen zalezelo na rychlosti dodani vzorku.
Proc se tyrat s ruznymi navrhy, ktere zde odeznely - proc externi UART, proc dva uC ??
V podstate jediny, pro mne pouzitelny napad, jsem po zvazeni akceptoval a koupil si par kousku Encoru
s vyvojovym kitem, ne sice na tuto konkretni aplikaci, ale pro strycka do buducna :-))))

Proc mam delat konvertor dvou ruznych protokolu na seriove lince 38kBd v asm,
proc se mam tyrat, proc mam pocitat takty, instrukce a podobne opicky, kdyz to je v tomto
pripade absolutne nepodstatne ???

Jo je to cele o pristupu a druhu aplikaci

S pozdravem
MK