mcu + a -

MK info@mcu.cz
Středa Červenec 28 09:55:42 CEST 2004

x51
+ notoricka znamost
+ podpora vyvojovych prostredku
+ siroke spektrum klonu
+ mnozstvi vyrobcu se vzajemne kompatibilnim jadrem
- ne vse je bezne dostupne
- cena C51
- zastarale jadro, ruzna vylepseni ho sice obchazeji, ale za cenu nekompatibility

PIC
- jediny vyrobce
- chaoticka architektura
- nove typy vznikaji systemem lepeni hovna k hovnu :-)
- slabsi podpora vyvoje
- nemam je rad :-)))

AVR
+ kvalitni architektura orientovana na Ccko
+ AVRGCC
+ rychlost
+ cena/vykon
- jediny vyrobce

Rabbit
+ cena/vykon
+ podpora knihoven od vyrobce
+ rychlost vyvoje
- jediny vyrobce
- Ccko od ZWordu ma k K&R stejne daleko jako CR k EU

Ostatni typy jsem pouzil v minimu aplikaci, takze je do srovnani ani nema cenu zahrnovat

Pokud bych je mel seradit:
- podle celkoveho poctu pouziti v mych aplikacich: x51 - Zilog - Rabbit - AVR - ...... - kupka hnoje - ........ - PIC
- podle nasazovani v novych aplikacich: AVR - Rabbit - x51 - Zilog - PIC
- podle mych investic do vyvojovych nastroju: x51, Rabbit, AVR, Zilog
- podle oblibenosti: AVR, Rabbit, Zilog, x51

Vse jsou jen me nazory a nokomu je nevnucuji :-)))

S pozdravem
MK

PS: Je to divny, ale na konci cervence na mne sedla chripka, svet se zblaznil :-)))))