BUZ11 paralelne

Jirka zaloha@volny.cz
Pátek Červenec 23 09:39:03 CEST 2004

Radek a Petra Vickovi napsal(a):
> Zdravim,
>
> v nabijeci mi odesel jeden z dvojice paralelne zapojenych BUZ11. Uplne se
> utavil. Vymenil jsem jej a ted se pro zmenu hreje druhy z dvojice. Je vubec
> spravne radit natvrdo paralelne MOSFETY? Absolutne netusim proc odesel - 3A
> pojistky vydrzely. BUZ je zapojen seriove s baterii a je jim regulovan proud
> baterii. Maximalni hodnoty jsou proud 2A a cca 15V na tranzistoru. Coz je
> 30W a to by mel zvladnout dokonce i jeden BUZ (Ptot 75W).

Snadnost paralelniho razeni MOSFETu plati pro spinaci rezim, kdy se
(staticky vzato) uplatnuje pouze Rdson, ktery ma kladny teplotni
soucinitel (cili vice zatizeny transistor zvysi teplotu -> zvysi Rdson a
proud "prebere" ten druhy). Pro linearni rezim je vse zcela jinak,
protoze prahova napeti muzou mit znacny rozptyl, strmost take a tak se
jednoduse stane, ze pracuje vlastne pouze jeden transistor...

Proc odesel je otazka, mozna by nebylo od veci vse analyzovat a spocitat
znovu, posoudit kvalitu chlazeni apod.

--
Jirka