Mereni 3 faz. napeti v rozvadeci

Ales Donda ales_donda@adsoft.cz
Středa Červenec 21 19:52:38 CEST 2004

Vite,
	tady neni co se libi, nebo nelibi, ted resite problem jak to napeti zmerit,
pak prijde revizek, nebo hur inspektor a oznaci zarizeni za neschopne
provozu, protoze k nemu nebudete mit potrebne doklady. A pripojit zarizeni,
ktere by neproslo zkusebnou a na jehoz svorkach je napeti vyssi nez 50V~
nebo 75V= by se nemnelo. Prectete si zakon 17/2003.

Ohledne prevodniku jsem koukal, ze uz jste dostal radu obvodu. Odpoved na
trafo jste nedostal a ja vam presne oznaceni taky nepovim, ale poradim:
Zajdete se k obchodnikovi, reknete mu ze chcete trafo 230/(treba)40V se
svorkama pro pripojeni vodicu, takove aby splnovalo pozadavky SELV. Muzete
chtit primo i MTN, ale to by vas vyslo draho. Stejne budete muset celej
system sam kalibrovat.

Kdyz to takhle udelate vyhnete se podminkam nv 17/2003, protoze se nebude
jednat o stanoveny elektricky vyrobek.

Ale pozor napeti vyssi nez 50V se nesmi k zarizeni pryblizit na mensi
vzdalenost nez na cca 1cm. Nemyslete si, ze byste si pak na desku dal
relatko a na to pripojil 230V. Tim byste si moc nepomohl.

Ted mate dost informaci o tom co muzete, jiste mne muze nekdo napadnout ze
to je takhle moc slozity a nabidne se lepsi a levnejsi reseni a sice pouhy
odporovy delic, kde nebudete mit problem s linearitou :) A pak za nejaky
cas..... No vzdyt uz jsem o tom mluvil.

S Pozdravem

Aleš Donda - revizní technik vyhrazených zařízení
WWW: http://www.revize.info