Jak zmerit vnitrni odpor baterie ?

Danhard danhard@volny.cz
Úterý Červenec 20 22:14:45 CEST 2004

Kazdej kus dratu ma indukcnost, urcite se ale jeji vliv neuplatnuje pri
milisekundovejch casech. Naopak se muze uplatnovat volny polarizacni naboj
jako kondenzator.
Vnitrni odpor by se mel merit pri proudu odpovidajicim plnemu zatizeni, pri
malych proudech klesa napeti rychleji, pak ma v podstate pokles linearni
prubeh se zatezovacim proudem.
Pokud by merili ten vnitrni odpor z hodnot napeti nabijeni / vybijeni, tak by
jim mely vyjit hodnoty podstatne horsi, nez uvadeji.

Nejjednodussi je si vzit baterku a pripojit na ni umelou pulzni zatez, na
ociloskopu uvidite, ze se zadne technicke nesmysly nedeji :o)

Danhard