Procesorova dem....STOP IT

Jiří Krul jkrul@seznam.cz
Pondělí Červenec 19 23:38:31 CEST 2004

Pokud jde o firmy zabivajici se ctenim kodu z uzamcenych MCU, zkuste google,
sam jsem cca pred rokem takovou firmu hledal a behem pomerne kratke doby by
jsem jich nasel celou radu. Z ceniku jedne znich , kterou jsme vyuzili lze
zjistit, ze umi precist kod z cca 2000 ruznych typu MCU a pamětovych
zarizeni v cenach od 99$ do cca 30.000,-$ . Pricemz precteni kodu z
zakladnich Microchipu 12Cxx a nektere 16Cxx stoji onech 99$. Cena cteni
vetsiny bezne pouzivanych MCU 8bit se vesla do mene nez 5000$.. My jsme si u
nich nechavali precist blize nespecifikovany MCU od Atmelu (vykonejsi typ z
velkou pameti programu) a cena byla 500$ + postovne. Nevim jak to delaji,
ale procesor vratili bez nejakeho zjevneho poskozeni a zcela funkcni.

Predpokladam a je to pouze muj predpoklad, ze u zarizeni s cenou v hornich
patrech ceniku se vyuziva zpetny inzenyring tj. vybaleni MCU z pouzdra a
prime cteni ROM nebo EEPROM v procesoru. Coz zrejme neni pro patricne
vybavena pracoviste problem, koneckoncu o rusky psanych vzkazech v
stukturach integrovanych obvodu urcenych pro ruske prumyslove spijony byla
napsana rada materialu.  Obecne teorie informaci rika, ze data nelze
povazovat za bezpecna pokus jsou v jakemkoliv okamziku nebo miste k
dispozici v otevrenem tvaru.

O teroii prenosovych kanalu a utajovani informaci muzeme diskutovat dlouho,
ale reknu to asi takto, pokud se mi financne vyplati vas program ukrast asi
to udelam tak, ze koupim vaseho zamestnance nebo se k vam vloupam a ukradnu
primo zdrojaky. Ziskavani dat z PC nabizi cela rada i ceskych firem
specializovanych na odposlechy atd.