Procesorova dem....STOP IT

Wek wek@evona.sk
Pondělí Červenec 19 15:20:57 CEST 2004

Huh,
> cim to, ze firmware ke kde jakemu elektronickemu kranu najdete na
> internetu, bud chudaci vyrobci netusi co cinni nebo to bude tim, ze jejich
> programatori pracuji zadarmo.
Tomu sa hovori iny obchodny model. Nemyslene ironicky.
Mozeme tu terbars plano diskutovat, ci sa vyplati urobit nieco open source ci
lahko kopirovatelne a zarabat na vedlajsich efektoch; ale celkom iste to
funguje len u tych najmasovejsich produktoch (a to je prave pripad Microsoftu,
Google ci IBM kauza PC). Skuste robit nieco pre uzavrety okruh zakaznikov,
zverejnit to, a zarobit na tom (ci aspon prezit).
Navyse, ten stiahnutelny fw moze byt napr. kodovany, t.j. mate v tom zariadeni
mcu s bootloaderom, a ten je uz zamknuty. Takze mate vlastne tu istu situaciu
co na zaciatku, praca softwaristu je zaplatena predajom hardwaru.
A napadlo Vas dakedy, ze k uzamknutiu fw moze viest aj iny dovod, nez
zabranenie kopirovaniu?

Mimochodom, ak by ste robili "panacika u Westinghousu", prip. sekretarku,
upratovacku, skladnika apod. tamtiez, asi by ste Vasmu postupu za Kc miesto $
neboli radi.

C'est la vie...

> Nechci vam brat iluze ani vase multimilionove projekty, ale pokud stoji a
> padaji s uzamknutim pokladu v necem tak pofidernim jako je MCU, nejsou moc
> bezpecne. Firem schopnych ze relativne maly peniz precist snad kazdy MCU je
> tolik, ze co nevidet, sve sluzby zacnou nabizet formou nevyzadane posty
AHA! Zdroj informacii!
Sem s nimi!
- jednak, aby som vedel, co mam pouzit, co sa bezne luska,
- jednak aby som vedel, co stoji to vylusknutie, t.j. nakolko som chraneny,
- a kedze o tomto zrejme viete viac, co teda podla Vas pouzit proti
vylusknutiu (opakujem, motivov je viac)?
(a zrejme to vsetko nezaujima len mna...)

wek