Jak to delaji??

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pondělí Červenec 19 12:02:52 CEST 2004

MP> Ale jo. Absolutni sluchari urcej klidne s presnosti 0.1% (to ani samo
MP> o sobe neni to nejobdivuhodnejsi, jako spis to, ze ty kmitocty
MP> vnimaji spontanne bez odvozovani intervalu).

Ja vim ze ano, ale s tim mi potom nepasuje informace o ruznem ladeni
ruznymi orchestry (nevylucuji ze se jedna o historickou zalezitost,
nektera znama filharmonie (Berlin?) ladila dokonce 442,5 Hz).

MP> Asi jste me nepochopil, jde o to, ze kdyz kmitoctove posunete
MP> (pricitani konstanty k frekvenci, aby nedoslo k nedorozumeni), narusi
MP> to pomery mezi kmitocty (a/b vs. (a+c)/(b+c)). To pokazi melodicke i
MP> harmonicke hudebni intervaly, to ovsem znamena i napr. spektrum
MP> kazdeho nesinusoveho tonu.

Nebojte, pochopil. Co se tyka intervalu, nebude to tak strasne,
temperovane ladeni je samo o sobe mirne falesne. A predpokladam ze
zpevak bude intonovat podle nastroju ;-)
Proto jsem take psal ze to odnesou hluboke tony - relativni posun je
mnohem vetsi.

S temi vyssimi harmonickymi mate ale 100% pravdu.

Tomas