Re: protizlodějské opatření

Martin Šátek martin.satek@jano.cz
Neděle Červenec 18 17:35:22 CEST 2004

----- Original Message -----

>Hezký, docela by mě zajímalo, co to udělá např. venku za bezvětří (kdyby se
např. hodil jeden kus do prodejny a dva např. do reklamy nad >výlohou). Kolk
tak do toho stojí náboje (teď mě napadá ještě jinej užitek, ale to by muselo
přijít na řádově pár korun).

>T.V.

Venku jsem to nezkoušel, ale pokud by nefoukal vítr tak by z toho byl docela
solidní mrak.
Já jsem to totiž chtěl dávat do auta, ale cena 100000,- mě odradila :-)
V principu se totiž udržuje nějaká komora na určité teplotě a při aktivaci
se do ní vhání mlžící kapalina a mlha uniká ven.
V autě nemůžou chtít aby si systém bral trvale proud na předehřev komory,
ale musí se ohřát systém v super krátkém čase po aktivaci.
Takže jsem si koupil kapalinu na mlhu pro diskotéky stojí cca 100,- / 1L
originál je asi 4x dražší.
Pak jsem to testoval při jaké teplotě to nejvíc mlží a jak do toho foukat.
Zatím jsem to neuvedl do použitelné podoby, ale spotřebu jsem měl takovou:
    1vršek kapaliny od pet láhve   x   místnost 75m2   =   není vidět na 1m
( pokud natáhlete ruku před sebe prsty si vidíte tak tak )
    Mlha se však musí doplňovat, jinak je tak za deset minut vidět skoro
vše.
Oni tam mají detektor zamlžení a kdyby někdo otevřel okna tak to systém
pořád doplňuje.

Jinak je spotřeba relativní, počítal bych tak 2dl na jednu aktivaci

Nevím sice jak by to bylo s výjezdem hasičů.
Myslím, že za to taky trochu odpovídá ten kdo je volá, takže pokud si
neověří že hoří a jen tak zavolá ?
Na druhou stranu jestli budou zloději čekat až se to odmlží a mezi tím
přijedou hasiči.

A s tím astmatickým záchvatem bych to neviděl tak hrozivě :-)
Já jsem si s tou mlhou hrál tak 2h, dýchal jsem ji úplně normálně.
Skoro není ani cítit.

Martin