Jak to delaji??

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Sobota Červenec 17 14:20:56 CEST 2004

No pokial to vzdy chyta spatnu vazbu aj pri malych hlasitostiach tak je
na mieste sa zamyslet nad tym ako je cely priestor a ozvucenie riesene a
postavene. Existuje urcita hranica, pokial sa da ozvucovat pomerne
pohodlne bez problemov s vazbami. Treba si len vhodne rozmiestnit
signaly do pomocnych odposluchovych zbernic a vhodne upravit miesta
mozneho vyskytu spevaka na podiu :-)
Ked uz je velmi zle tak sa pouzivaju rozne DSP-based krabicky, ktore
tvoria napriklad adaptivne filtre a potlacaju frekvencie, na ktorych sa
zacina budovat spatna vazba, alebo inym sposobom upravuju signal z
mikrofonu tak, aby sa nemohla vybudovat spatna vazba.
Treba pouzivat kvalitne komponenty s definovanymi smerovymi
charakteristikami a vhodne pouzivat napriklad ekvalizer, ktorym sa da
zamedzit urcitym "incidentom". Okrem toho pouzitie napriklad limiterov
je absolutne zakladna vec, ktora pri spravnom nastaveni dokaze ochranit
reproduktory pred znicenim.
balu