RE: Základy návrhu DPS

Tomáš Černý tom.elektron@seznam.cz
Sobota Červenec 17 13:29:11 CEST 2004

Oprava: 67,- :-)

Skripta jsou fantastický, je tam hodně obrázků správně/špatně (pod
"špatně" jsou většinou výstavní prasárny)

doporučuji

Tomáš Černý

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz] On Behalf Of Pavel
Sent: Thursday, July 15, 2004 10:35 PM
To: [HWnews]
Subject: RE: Základy návrhu DPS

Vim, ze vetsinou odkazy na literaturu nejsou u tazatelu popularni a ze
chteji primo odpoved, ale jelikoz si nejsem jist jestli bych byl tim kdo
si
muze dovolit o tematu prednaset, pouze Vas odkazu prave na literaturu.
Vydavatelstvi CVUT vydalo skripta "Metodika navrhu plosnych spoju"
jejich
autorem je ing. Zahlava (podle studentu ktere znam a kteri s nim meli tu
cest prevazuje kladne hodnoceni). Cena je tusim 70kc coz neni investice
nijak zavratna a i pro hobby se vyplati. I ja jsem si ta skripta letos
na
jare koupil (resp. nechal koupit v prodejne pri CVUT v Praze Dejvicich)
take navrhuji DPS jen v ramci hobby. Jsou psana celkem srozumitelne
akorat s
Eagle Vam konkretne neporadi (na to je k nemu help) ale to je jedno
nebot
pravidla plati vseobecne.

Na sve dotazy najde v tech skriptech odpovedi takze jen malou poznamku k
rozmistovani soucastek a autorouteru. Take jsem kdysi zacinal treba na
milimetrovem papire a s kreslicim perem, dnes uz bych to asi nedokazal.
Ne
vzdy tak postupuji ale nekdy napred nejak rozmistim soucastky tak jak si
myslim ze by to bylo vyhovujici a pak na to pustim autorouter. Podle
jeho
vysledku vidim jestli je rozmisteni zcela zcestne nebo uz to nejak
pujde.
Pak navrh zrusim a zacnu routovat rucne s tim, ze jeste soucastky trochu
premistuji. Jinak pokud mate navrh desky jako hobby a neberete ho jako
nutnou soucast celeho elektrohobby tak stejne budete vzdy navrhovat DPS
"rucne" bez autorouteru nebot si s tim budete chtit pohrat.

Ukoncim to citatem z jichz zminenych skript  "Jak spravne navrhnout DPS?
citem. Je to nejen umelecke dilo..." :-)

Pavel