Základy návrhu DPS

Cizek Milan cizek.milan@seznam.cz
Čtvrtek Červenec 15 18:22:46 CEST 2004

Ahoj,
rád bych získal nějaké základní rady od Vás zkušenějších, týkající se návrhu
plošných spojů. Pro zjednodušení mám několik konkrétních dotazů. Elektronika
mě pouze baví, je to záliba, nejsem a nikdy nebudu konkurence. ;-)

Naučil jsem se nějaké základy v Eaglu, dokážu vytvořit validní schéma, ale
už mi chybí postup následné tvorby desky. Můj způsob je takový, že v
podstatě navrhuji ručně, převážně podle představivosti a velmi dlouhých
teoretických kombinačních úvah - kudy co kam a tak dále. Celý postup se
příliš neliší od dřívějšího neustálého překreslování na papír. Vždy jsem
stavěl spíš podle hotových návodů nebo maximálně zapojení s jedním, max.
dvouma IO (a i to už mi docela dělá v návrhu problém). Jaký je tedy nejlepší
postup? Zejména mi není jasné

jak optimálně rozložit součástky, jestli je lepší začít od vícenožičkových
součástek a na ty přibalovat nebo třeba z kraje (od konektorů apod.). Tuhle
věc asi žádný autorouter nevyřeší že? Jak na zapojení s 2-3 IO?

jak součástky spojovat - je lepší namalovat napřed nejjednoduší spoje
(paralelní spojení součástek) nebo spíš protáhnout "nejdelší" úseky, typicky
GND, V+ a zbytek kombinovat?

Celé to přemýšlení nad návrhem mě docela baví, autorouter nepoužívám,
protože můj výsledek je o mnoho přívětivější (a radostnější), byť
moc-násobně dlouhodobější. Budu rád tedy za praktické rady, nejspíš ještě z
dob, kdy jste navrhovali ručne bez chytrých softů. :-)

Milan