Procesorova dem....STOP IT

Jirí Krul jkrul@seznam.cz
Čtvrtek Červenec 15 08:46:18 CEST 2004

Take sem tam sleduji tento thead a myslim, ze ti zvas, kteri nadavaji na MCU
se chovaji jako
rozbijeci stroju zacastkem 19 stoleti , take si pletou priciny a nasledky.
Problem neni v MCU a jejich pouzivani, ale v pristupu vyrobcu, kteri nemaji
zajem aby jejich vytvory nekdo opravoval, a pokud ano tak aby to byl jejich
autorizovany servis , ktery u nich utraci spoustu penez za podporu a
jednoucelove pripravky, diagnosticky hw/sw a opravy dela vymenou co
nejvetsich a nejdrazsich funkcnich bloku.
K dokonalosti tuto filozofii privedla firma HP, kterou uz stve i zakonna
povinost poskytovat pozarucni servis a vyresila to jednoduse my vam vasi
tiskarnu, ktera puvodne pred 3 lety stala 6000Kc opravime, ale deska s
elektronikou stoji 9.000,- Kc. :-))).

Jedinym resenim je povinnost vyrobce zverejnovat k vyrobku schema zapojeni a
obsah  MCU. Koneckoncu ja si jeste pamatuji doby, kdy treba k televizi bylo
prilozena schema a nedavno jsem rozebral tranzistorove radio z 60let a
schema bylo nalepeno uvnitr.

Myslim, ze takova zakona iniciativa by prispela k ekologii a rozvoji
ekonomiky vice nez pajeni nez olova a jine kraviny, ktere parlamenty
produkuji jak na bezicim pasu.