Leptaci vana

J.R. siliconbrain@siliconbrain.biz
Úterý Červenec 13 15:37:10 CEST 2004

Takovouhle vanu provozuju od roku 2000 (od fy Isel, k videni v katalogu
Conrad).
Je docela jednoduse, ale elegantne vyrobena z plastovych profilu, vana je z
nejakeho pruhledneho plastu - netroufam si primo rici, ze je to plexi.
Lazen je michana probublavanim vzduchem z akvaristickeho strojku, vytapena
100W topnym telesem bez regulace. Jednoduchy termostat jsem udelal zvlast,
protoze topne teleso s regulaci, ktere bylo dodano s lazni dokazalo topit
jen na 43 st.C, coz bylo malo. Ted topim na priblizne 55 st.C.
Jako leptadlo pouzivam peroxodisiran sodny a mam dojem, ze vane to nedela
prilis dobre, protoze se postupne vydouva (zatim jen o par milimetru).
Lazen je v provozu v podstate denne k plne spokojenosti.

Jen z doslechu vim, ze plastove vany nejsou vhodne pro chlorid zelezity,
protoze je silne zbarvuje a navic (pry) plexi postupne drobne praska, az se
nakonec rozpadne. Navic chlorid dela na dne bahno, takze za chvili prestane
fungovat probublavani.
--
Rt