Re: paměť?

Jan Kuba jan.kuba@seznam.cz
Čtvrtek Červenec 8 23:26:51 CEST 2004

typoval bych  to na 93C46  - LC/46/W420 - jinak "Zkuste reverzni inzenyrstvi
"  - na to bych az tak nevsazel - nektere eeprom ve spotrebni elektronice
jsou standardni (jine oznaceni)  ale maji jinak zapojene nozicky - prehozene
atd (autoradia, bezsnur. telefony napr mam tu 02frk z gigaseta - je to 24C02
a ma vyvody uplne jinak) na  http://www.satelit.cz/article.php?sid=219 a
http://www.satelit.cz/article.php?sid=129 jsou popisy nejakych nestandardne
oznacenych eeprom a jejich náhrady.Mozna se to nekomu hodi i jinak:-)

----- Original Message -----
From: Thomas Shaddack <hwnews@shaddack.mauriceward.com>
To: [HWnews] <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Thursday, July 08, 2004 7:15 PM
Subject: Re: paměť?

On Thu, 8 Jul 2004, Ales Filip wrote:

> Hello All,
>
>   Mám tady IO s označením LC46W420. Je to SMD 8 nohový IO z inkoustové
>   cartridge BCI-1201 z tiskárny Canon. Nevíte co by to mohlo být za
>   IO?

Google tenhle typ nezna. Hadal bych ze to bude bud nejaky jednocipovy
mikropocitac, nebo seriova EEPROM, nebo identifikacni ROM. Jelikoz Canon
je banda hamiznych krkounu, nic draheho (a to ani tak malo jako je
jednocip) tam nejspis nebude. Jelikoz reset tiskarny pomuze tiskarne
zapomenout cartridge, uvnitr cipu se nejspis nic prepisovat nebude, takze
spis pouzijou nejaky druh brouka s laserem vypalenym ID.

Zkuste reverzni inzenyrstvi - podivat se kam vede ktera nozicka, rozdelit
je na ty co jsou zapojene na pevno na zem a napajeni ev. pull-up/pull-down
odpory a na ty co vedou nekam jinam, a pokusit se ocuchat signaly.

>   Tiskárna hlásí, že cartridge je už prázdná, ale je v ní ještě dost
>   inkoustu. Když udělám reset, aby tiskárna zapomněla kód té
>   cartridge, tak to tiskne dál. Zajímalo by mne, jestli by spíš nešel
>   přepsat obsah toho chipu v cartridgi.

Tiskarna pocita kapky a odecita je z kapacity cartridge. Kdyz dela mensi
kapky, dojde k nazoru, ze je cartridge prazdna, i kdyz tam inkoustu jeste
porad je vic nez dost.

Mozna by pomohlo sniffnout komunikaci mezi broukem a tiskarnou. Nejspis to
bude neco serioveho, podobneho I2C.

Pokud je brouk skutecne read-only, spis pomuze vymenit ho za jednocip
simulujici nahodne generovanou identifikaci. Nebo - jeste lepe - upravit
samotnou tiskarnu, aby se neptala cartridge, ale primo tohoto brouka
vestaveneho v ni samotne (odpojit draty co vedou do konektoru cartridge a
dale na dotycneho brouka, a pripojit je misto toho natvrdo na simulacni
jednocip).

Ovsem pak budte rad, ze jsme mene tzv. "civilizovana" zeme nez USA (kde
Lexmark, coz je jeste vetsi verbez nez Canon, zazaloval nejakou firmu co
mu takhle louskla chip co mel zajistit, aby se v jejich tiskarnach nedaly
pouzit neoriginalni - tj. mene predrazene - cartridge), a ze je tudiz
mensi riziko, ze na vas Canon bude chtit vystrelit balisticke pravniky.