OT / Re: vzorky a clo+DPH

hwkonfera hwkonfera@seznam.cz
Středa Červenec 7 23:26:45 CEST 2004

Omyl, jiz § 237, odstavec 1 zákona č.13/1993 Sb a § 53-57 vyhlášky č.
247/2002 Sb. plus § 43, odstavec  5 zákona č. 588/1992 Sb. pomahaji VS pro
studenty ziskavat pro vyukove ucely vzorky cehokoliv zdarma a to tak, ze jim
tato zneni a zneni pozdejsich predpisu umoznuji zadat o odpusteni CLA a DPH.
Ale ma to i svuj rub. Samozrejme je kvuli tomu pretezka byrokracie, celkem
osm potvrzeni mj. od statutarniho zastupce fakulty, ruzne plne moci a
nakonec i normalizovany formular pro celni prohlaseni JCD, ktery je obvykle
nad sily administrativy VS vyplnit a tak se plati ruznym prizivnickym firmam
sidlicim v tesnem sousedstvi celnic, kde to za poplatek 1500 Kc za zmocnence
vyplni. Problem je v tom, ze tento proces je tak slozity, ze student, ktery
za sebou nema VS pedagoga, jenz muze brat bez problemu za kliku u dekana
nebo tajemnika fakulty, prilis mnoho sanci se domoci vsech techto
byrokratickych kretenismu nema.

Dalsi problem je ten, ze sami celnici vubec zakony souvisejici s jejich
cinnosti neznaji, prave mi lezi kdesi na celni poste pro katedru koupeny
osciloskop vybaveny LAN serverem. Stal na eBay 615 USD + 55 USD postovneho,
ale dnes mi volala jakasi dama z celni posty, ze stoh (tusim 15 stran !)
dokumentu, ktere jsem jim odfaxoval, celnikum nestaci na to, aby uplatnili
muj zakonny pozadavek a proste na CLU a DPH trvaji. Opravdu by se jeden
posral a misto toho, abych produkoval cosi smysluplneho, za co me stat
plati, tak opet budu travit cas dalsi nesmyslnou administrativou a dohady s
arogantnimi celniky.

Kdepak, realkapitalismus se jiz vyzil.

Hezky den, Simon Cihelnik