totální destrukce dat na HDD

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Úterý Červenec 6 17:02:13 CEST 2004

> Lze použít taky termitovou slož, která se během 3 sekund protaví do prostoru
> ploten a ty ohřeje na teplotu, kdy dojde ke ztrátě remanence magnetické
> vrstvy. Technicky lze zajistit, aby PC nazačalo hořet jasným plamenem.

Cihla termitu ma problem; disky mivaji alespon dve plotny, a propalit se
skrz tu vrchni k te spodni da dost energie a asi i casu.

Nebo se taky do disku da napustit kyselina, ktera rozpusti vrstvu oxidu na
plotnach. Pokud na sobe nemaji nejakou hnusnou ochrannou vrstvu; chtelo by
to vyzkouset.

Z roztoku iontu niklu a zeleza se informace o jejich predchozi magneticke
polarizaci ziskavaji *dost* spatne.

Vyhoda: Bezpecne, nehrozi riziko pozaru, ani nastvany statni zastupce z
toho nedovolene ozbrojovani neudela.

Nevyhoda: Zalezi na mechanicke orientaci zarizeni. Pokud je zvolena
kyselina tekava (HNO3, HCl), mame problemy s korozivnimi vypary. Je treba
vyresit integraci ampule s kyselinou a disku; tyto nastesti obvykle mivaji
otvory prelepene "pri poruseni zanika zaruka" samolepkami; tyto se daji v
bezprasnem prostredi odlepit a nahradit drzakem ampule. Nutnost overit, ze
pouzita kyselina nebude zastavena ochrannou vrstvou na plotnach disku (ev.
jestli se nemusi pridat nejake organicke rozpoustedlo co nebude s
kyselinou reagovat, ale narusi dotycnou vrstvu).

Nejvetsi problem bude vyreseni 100% spolehliveho systemu pro elektronicky
ovladane otevreni uzaveru ampule; mozna pretlak uvnitr, a elektricke
odtaveni plastoveho uzaveru kterym pak kyselina vystrikne do prostoru
disku a zaleje plotny? Mozna by sla nejaka konstrukce opajcnout z
technologii, kterymi se zalevaji aktivni zony reaktoru roztokem kyseliny
borite pri havarce?