Svetelna zavora

Jiří Sloupenský jsloupensky@ktuo.cz
Pondělí Červenec 5 15:55:25 CEST 2004

Ty problémy s přímým svícením z vysílače do přijímače jsou známé.
  Chce to dát čočky až na povrch fotobuňky  a nastavit  optoprvky tak,
aby paprsek po výstupu z čočky byl opravdu rovnoběžný. Vám to asi
 svítí všude možně.  Nevím, jestli je to s Vámi používanými optočleny možné,
ale
 dobře se to dá nastavovat tak, že se tím svítí na bílou zeď a dívá se na
 ni  videokamerou, nebo digit. foťákem. Velikost a tvar světlé skvrny se
 mění při pohybu optoprvku proti čočce.  Přijímač se nastaví tak, že se
namíří na zdroj
silného světla ( lampu ) a obraz lampy musí dopadat přesně na přijímací
tranzistor.
Samozřejmě odrazům od objektů před fotobuňkou nezabráníte, proto se
lepší fotobuňky řeší tak, že se dává vysílač na druhou stranu.
BTW máte tam ten střídavý zesilovač za fototranzistorem ?   Jakou máte
střídu
spínání ?  A co to AVC, jak jsem vám radil ?   Zkoušel jste to za tmy a na
sluníčku ?

Jinak profesinální fotobuňky  žádná speciální otáčecí zrcátka nepoužívají,
aspoň pokud vím.  Kdyby to bylo ve sportu použitelné, určitě by to někdo
dělal.

Zdraví        J. Sloupenský