Technologie SmartBoard

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Pátek Prosinec 31 10:59:43 CET 2004

Ziskali jsme ve skole z nejakeho evropskeho grantu tabuli SmartBoard.
Ocekaval jsem, ze to bude bezva, ale ze to bude tak vynikajici, jak to ve
skutecnosti je jsem netusil. To prinasi do vyuky uplne novou dimenzi.
Protoze ta vec stoji kolem 180 kKc, asi v blizke dobe nehrozi nakup dalsich
exemplaru, a tak me napadlo, zda by to neslo amatersky vyrobit.
Neni to nic jineho nez tablet o rozmerech cca 1,5m x 1m. Rozliseni zrejme
bude nekolik tisic pixelu (promitame na to v rozliseni 1024x768 a pohyb
"pseudofixem" je zdanlive naprosto plynulý, jako by to bylo "analogove").
Pro zajemce popis produktu:
http://www2.smarttech.com/NR/rdonlyres/F738DD35-C0D6-4094-A537-E2F2232D8A16/0
/SmartBoard.pdf

Nema nekdo tuseni, jak SmartBoard muze byt udelany respektive jak jednoduse
vyresit snimac XY takovych rozmeru a rozliseni?
U malych displeju (PDAcka atd.) se to tusim resi odporovou vrstvou s
multiplexovanym snimanim v horizontalnim a vertikalnim smeru, ale slo by
nejak "podomacku" vyrobit rovnomernou odporovou vrstu takovych rozmeru?

Diky za namety

Jakub Serych