SQL dotaz

Petr Simek psimek@jcu.cz
Středa Prosinec 29 13:07:40 CET 2004

On Wed, 29 Dec 2004 Serych@panska.cz wrote:

> [...]
> desitky, takze zadny problem s x tisici. Tim, ze je to slovnik, tak tvary
> nejsou unikatni ani na jedne strane a celou operaci lze vlastne udelat
> "symetricky" z obou dvou stran, a tak vzniknou oba smery slovniku.
> Unikatni tabulky z obou stran jsem si uz vygeneroval, takze pokud neprijdu na
> nic lepsiho, napisu si ve VB programek, ktery je bude projizdet a dohledavat
> v te puvodni tabulce odpovidajici vyrazy, ale pokud by to slo vyresit nejakym
> SQL na dva radky, bylo by mi lito puldne jednoucelove straveneho nad Visual

Pokud by ten textovy soubor (xvstup) vypadal napr. takhle :

jabka, idaret
jabka, golden delicious
jabka, jonagold
hrusky, maslovka
hrusky, alexandra
tresne, chrupky
tresne, srdcovky

pak nasledujici skriptik v AWK :

cat xvstup | awk -F, 'BEGIN{START="NONE"}{if($1!=START){printf "\n"$1" :"$2;START=$1}else{printf ", "$2}}END{printf"\n"}'

z nej udela tohle :

jabka : idaret,  golden delicious,  jonagold
hrusky : maslovka,  alexandra
tresne : chrupky,  srdcovky

Takhle nejak jste to myslel ?