Sustruzenie plexiskla

Libor Kavan lkavan@krkonose.cz
Pondělí Prosinec 27 20:52:20 CET 2004

At 20:34 27.12.2004 +0100, Daniel Valuch wrote:
>zdravim,
>potreboval by som obrobit (osustruzit, alebo vyfrezovat) jeden
>plexisklovy blok a neviem ako na to :-) Ake rezne rychlosti, ake
>mazanie/chladenie, ake noze a pod. Nejake skusenosti?

Chlazeni/mazani ani neni nutne, nejdulezitejsi je ostry nastroj, jinaxe
plexi zacne v miste rezu ohrivat, tavit a napekat na nastroj. Pro frezovani
se mi nejlepe osvedcily dvoubrite nastroje, vicebrite spatne odvadeji trisky
a zapejka se to. Rezne rychlosti mam odskousene pro 2mm dvoubritou frezu
(kterou nejvic pouzivam) otacky cca. 12 000/min, posuv cca. 600mm/min.

Neexistuje k
>tomuto nejaka ucebnica pre stredne skoly, alebo ucilistia, kde su
>popisane technologicke postupy na obrabanie roznych materialov?

Pry vysla nejaka skripta CVUT Optimalizace obrabeciho procesu, ale zatim
jsem ji nesehnal (spis jsem se nedostal do skriptarny v Dejvicich)

S pozdravem           with best regards
 Libor Kavan, Dlouha 421, 543 03 Vrchlabi III,Czech republic
 Phone & Fax:+420 499 426 232       http://www.techtronex.cz