napajeni vysocesvitivych LED

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Středa Prosinec 22 11:00:59 CET 2004

Opravoval jsem ted "nahlavni" svitilnu, uvnitr byla elektronika na tistaku - oblibena kapka epoxidu, jedno tlacitko a 5x bile vysocesvitive LED. Tim tlacidlem se prepinalo "sviti-blika-nesviti", musel jsem tam dat maly spinac aby to melo aspon funkci "sviti-neviti", ta elektronika ocividne totalne odesla.

Napajene je to 3-mi AAA bateriemi, coz je 4,5V - jedna LED zere 200mA, celkem to ma spotrebu 1A (rukou se da poznat jak to hezky hreje). Neni to nejak moc? Ja nevim jak se lisi vysocesvitiva LED od obycejne, ale kdyz vychazim z toho, ze bezna LED ma pri napeti 2V cca 20mA, tak se trochu bojim, abych to nemusel opravovat znova - menit LEDky.

Jen doufam, ze Tchaj-wansky vyrobce nepocital s vnitrnim odporem baterii, protoze ten se dost lisi - zinkouhlikove budou mit velky, alkalicke a pripadne dobijeci NiCd nebo NiMh maly.

P.K.