Problem s SHT11 - vadne cidlo?

Radek Vicek vicek.radek@cpost.cz
Úterý Prosinec 21 15:06:18 CET 2004

:-) Vidim, ze se preci jen nekdo do toho zdrojaku kouknul.

Ano checksum nekontroluju a to je ten duvod proc to chci upravit dneska tak
aby to posilalo surova data na port - zpracovat to v PC je stejne sranda
takze ten textovej vystup byl jen tak z legrace a pro kontrolu.

V te rutine ktera cte cidlo je trochu bota a az jsem se vcera divil ze to
vubec takhle chodi. Podle casovani diagramu platnost dat je az po sestupne
hrane hodin a platna data by tam po nahozeni hodin do 1 nemely teoreticky
byt. Takze by tam melo byt nahozeni,pauza,shozeni a pak teprve cteni. Vcera
jsem si toho vsiml kdyz jsem to prohlizel zda jsem se nekde nesekl. Upravil
jsem to, ale bez vysledku.

Stejne tak jako narazite na ten timeout - dle meho to mozna nestaci
(nestihnul jsem se vcera uz kouknout do generovaneho ASM), ale pocitam pokud
je to jen jednoduchy cyklus s dekrementaci a testem tak me tech Vasich 2
sekundy nejak nesedi. 1 instrukce je 1us takze ciste jen 65000 instrukci je
65ms a ted je otazkou kolik je tam tech instrukci (to nevim kouknu se) takze
je treba aby jich tam bylo alespon 4 tedy 260ms jelikos nejdelsi prevod muze
trvat az 210ms +-15% tolerance.
Nicmene jsem to vcera natahnul a v tom problem neni.

Ten zdrojak jak jsem si to vcera s odstupem prohlizel pujde jeste
optimalizovat, ale ted je treba zjistit co se deje. :-( Pokud to nerozchodim
tak je mi i ten Rabbit zatim nanic. Jako teplotni cidla tu mam jeste TC77,
ale ty jsem planoval do bytu do mistnosti - kdyz bude nejhur pouziju jako
nahradu ten mechanickej merak vlhkosti z meteosondy a TC77, abych to nejak
zase rozbehl - ale s tezkym srdcem a zklamanim.

Je zajimave ze plno lidi si vyfasovalo vzorky, ale jen malokdo s nima asi
neco postavil - uverejnena je jen jedna konstrukce vysla v AR a uverejnena
na HW.cz. Snazil jsem se najit nejake podminky/zkusenosti za jakych je to
cidlo mozne provozovat venku (treba zda tomu nejak zasadne vadi prach?) a
nikde nic. Asi zkusim napsat do Sensirionu - pokud je cidlo nejake nakleple
je to mozne, ale rad bych vedel proc - klidne koupim i nove, ale nechci aby
se situace opakovala - zas tak levne neni.

RadekCX