Zvetseni proudoveho limitu LM317ky

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Úterý Prosinec 21 08:02:24 CET 2004

Bud tam muzete dat dve LM317ky paralelne - pripadne na vystupy dat diody...

Nebo tam dat tranzistor a inspirovat se muzete napr. z moji konstrukce

http://pavlik.webpark.cz/kutilstvi/nabijecka/nabijecka.html

Akoratze ja mam jako vykonovy prvek rezistor "Ra". Pokud by proud mel omezovat jen tranzistor T1, odpor Ra se vynecha (--> nahradi dratem) a omezeni proudu urcuje odpor Rb.
Kazdy tranzistor ma tzv. "proudovy zesilovaci cinitel", nekdy oznacovany jako "h21" (nebo "h21e"?) nebo reckym pismenem "beta". Potom proud kolektorem Ic (z kolektoru do emitoru) urcuje proud do baze Ib (z baze do emitoru) v pomeru "beta x Ib=Ic".

Tranzistor tam muzete dat jakykoliv PNP, co snese pozadovany proud / vykon a dobre se sroubuje na chladic, staci si vybrat z katalogu nebo ze supliku ;-)

P.K.