Funkce TILT u monitoru

Pavel pavel_t@centrum.cz
Pondělí Prosinec 20 21:51:22 CET 2004

> "TILT", nikdy sme se o tom ve škole neučili. Ve schematu je to

Pro sichr jsem se jeste podival do menu sveho monitoru a je to nataceni
obrazu (asi jako korekce sikmeho stolu :-) ).

>   Jen tak mimochodem, monitor se cyklicky zapíná a vypíná v intervalu
> cca. 0.5 sekundy (přepíná mezi stavy ON a OFF). Po zapnutí spínače se

Podobnou zavadu jsem pred casem resil tez (ptal jsem se tu na tranzistor
2 SK 1917). Zdroj byl v poradku ale na jednom vinuti trafa, cca 100V,
byl zkratovany tranzistor ktery pripinal dalsi obvody (jeste jsem se
nedostal k oprave ale bylo mi zde receno "Podle parametru tipuji
umisteni: bud step-up flyback menic pro napajeni H koncoveho stupne,
nebo prepinac kondenzatoru S korekci - tez v H konc. stupni.") protoze
ale jsou zkratem pripojeny trvale dojde k tomu, ze zdroj vypne, po case
opet zapne a cely cyklus se opakuje. Podobne chovani ted opravoval
kamarad a zavada byla podle popisu shodna.

Pavel