Digitalni vaha (bylo Re: Opet Positiv 20 na scene)

Martin Locker LOCKER@vosrk.cz
Pátek Prosinec 17 11:03:44 CET 2004

> [...]
> stoji velmi zhruba okolo 5000 Kc. A presnejsi jsou jeste drazsi...
>
> Predkladam namet pro mlade kutily (sam bych si s tim rad pohral, ac jiz
> mlady nejsem :-):
>
> Basovy reproduktor vodorovne v krabici, do membrany vlepen kruhovy plast,
> aby vznikla rovna plocha. Zespodu na membrane nalepene kridelko (desticka),
> ktera zasahuje do opticke zavory. K tomu jednoduchy regulator s OZ, ktery
> nastavuje proud civkou reproduktoru tak, aby vychylka byla stale konstantni.
> Tento proud je pak meren a zobrazovan na displeji.

Zajimavy napad, jen nevim jsetli jsem to dobre pochopil.
Pokud dam reproduktor membranou nahoru, tak pro male zatizeni budu
potrebovat velky proud a pro velke zatizeni maly proud aby se membrana
vychylila do merene pozice. Je to tak, nebo jsem neco nepochopil?

> Vyhody: levne, presne, neobsahuje zadny pruzny clen, ktery by se mohl
> unavit.
Pruzny clen obsahuje a dost podstatny, mezikruzi membrany, a to
pomerne rychle starne. Nedavno jsem mel rozebrane bedny 15 let stare
a to pruzne mezikruzi bylo totalne rozpadle.