Opet Positiv 20 na scene

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Čtvrtek Prosinec 16 09:43:02 CET 2004

Cdlcc> No, já používám taky zahřívání na 70°C a často jsem to nechal déle než
Cdlcc> hodinu a nikdy jsem se s podobným jevem nesetkal.

Pri prvnim pokusu byla emulze v poradku, podruhe jsem strcil desticku
do vyhrate trouby kdyz byla nejspis jeste vlhka, popraskani pricitam
prilis rychlemu suseni. Pri tretim pokusu jsem opet jen mirne zaschlou
emulzi strcil do studene trouby a k zadnemu popraskani nedoslo.

Cdlcc> Pokud píšete o popraskání
Cdlcc> emulze, tipoval bych na špatnou regulaci té trouby. Buď má větší teplotu
Cdlcc> nebo velkou hysterezi, takže se krátkodobě zahřeje na podstatně větší
Cdlcc> teplotu. Pak by Vaše problémy byly možné.

Protoze se jedna o normalni troubu ve sporaku, je klidne mozne ze
regulace neni prilis presna. Zkusim nastavit nizsi teplotu a pridat
pred okenko teplomer.

Cdlcc> Já používám "topnou placku" :-)).
Cdlcc> Jde o hliníkovou desku, která je zespoda vyhřívaná řadou výkonových odporů.
Cdlcc> Teplota je termostatem udržovaná s přesností cca 1 - 2°C. Ve Vašem případě
Cdlcc> bych zkusil na té troubě nastavit 40°C a sušit déle. Doporučoval bych
Cdlcc> kontrolu teploty.

Cdlcc> Z Vašeho původního popisu jsem tipoval na pochybnou vývojku. Takto se to
Cdlcc> chová když je vývojka slabá. Předpokládám, že jsem pochopil správně, že se
Cdlcc> to nakonec dobře vyvolá - tedy že tam nezůstávají závoje nevyvolané emulze.
Cdlcc> To by světčilo o nedostatečné expozici - z Vašeho popisu bych ale tipoval na
Cdlcc> čas potřebný k expozici tak 3 - 6 minut (maximálně 10).

Presne tyto hodnoty jsem ocekaval.

Tomas

Cdlcc> Já vývojky vždy udělám litrovou flašku a používám ji tak dlouho dokud
Cdlcc> nezačne výrazně slábnout. Teď ji mám tak 1,5roku, a vyvolal jsem v ní asi
Cdlcc> tak 20 - 30 DPS řekněme průměrně 5 x 10cm a ještě v ní pár desek vyvolám.
Cdlcc> Upozorňuji, že většinou dělám VF techniku, kde se obvykle nechávají velké
Cdlcc> plochy mědi neodleptané, takže vývojka vydrží řekněme 2x déle.