IR DO

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Středa Prosinec 15 17:03:24 CET 2004

Ono to neni az tak uzkopasmove. Frekvence +/-2kHz bezne IR prijimace v
pohode berou jen se snizenim citlivosti a i jeste +/-3kHz vezmou. Tedy pokud
nepujdeme po nejake spickove citlivosti, 36kHz prijimac je schopen posbirat
mimo svych 36kHz i 38kHz a hure i 33kHz.

Vyuzivam toho u jednoducheho detektoru prekazek, kde blikam postupne se
priblizujici frekvenci te detektoru IR LED a sleduji, na ktere frekvenci uz
dostanu odraz :). Tak jsem schopen rozlisit, jak moc je prekazka daleko i
kdyz to samozrejme zavisi i na odrazivosti prekazky. Pro hracky to ale i tak
staci - treba pro detekci sten, ci protivnika u robotu atp.

--
Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: mjfox@centrum.cz [mailto:mjfox@centrum.cz]
Sent: Wednesday, December 15, 2004 4:37 PM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: RE: IR DO

Tak zrejme _neplati_ ze IR DO SONY = 56kHz. Taky jsem psal, ze ruku do vohne
bych za to nedal...

Zrejme by bylo nejlepsi nahlednout do nekolika schemat od TV a jinych
zarizeni, jako IR cidlo tam bude nejaky ten TSOP nebo neco podobneho - z
typu lehce pozname, jestli je na 36,38 nebo 56 kHz...

Jen tak pro zajimavost, nas Thomson ma TSOP1333 (aspon tak je to ve
schematu), ktery je na 33kHz.
Kdyz jsem delal pokusy s tim udelatkem co funguje v Girderu pres Igorplug,
mel jsem jako prijimac 36 nebo 38kHz (ted uz nevim) a Thomsonuv dalkac to
bralo.

P.K.