princip stabilizatora striedaveho napatia

Tony Malecky clouseau@seznam.cz
Úterý Prosinec 14 22:21:57 CET 2004

Mimochodem. Na stejnem principu funguje regulace vykonu u dieselelektricke
lokomotivy z vychodu, prezdivane Sergej.
Transduktory a presytky.... A co jsem slysel, tak tahle sestinapravova
lokomotiva je sileny tahoun, klidne kdyz to neutahne jede pomaleji a
pomaleji az to je krokem, ale tahne a tahne a.....
:-)
Tony OK1HMA

----- Original Message -----
From: "Saša Svobodová" <svobodova.alex@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, December 14, 2004 9:59 AM
Subject: Re: princip stabilizatora striedaveho napatia

Zdravíčko :)

    dostal se vám do rukou krásný kousek - magnetický zesilovač čili
přesytka či dokonce transduktor (což je poněkud vylepšená presytka). Je
to nezničitelné a na věčné časy.

    Funguje to tak, že řídícím stejnosměrným proudem v budícím okruhu se
reguluje střídavý proud v hlavním okruhu. Mohla bych se podívat do svých
sešitů a tam někde je to schémátko namalované. A dokonce se z toho dá
udělat oscilátor a vyhodnocovací obvody. Dráhy jich používají spousty

Saša K. Svobodová

         web: http://www.doupatko.adslink.cz

        mail: svobodova.alex@seznam.cz
              svobodova.alex@mujoskar.cz