IR DO

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Úterý Prosinec 14 08:53:09 CET 2004

"Standardna" frekvencia vo vseobecnom slova zmysle nie je definovana.
Zavisi to od protokolu a/alebo vyrobcu. Napr. protokol RC5 ma presne
stanovenu nosnu na 36kHz. Ine protokoly a ini vyrobcovia pouzivaju
nosne zhruba v tom rozsahu, ako uvadzate. Ak si robite sam vysielac,
prijimac aj protokol, tak je na vas, aku nosnu si zvolite.
Toleranciu ma potom asi vyznam uvazovat iba z pohladu kvality prijmu.
Ak pouzijete prijimaci obvod (napr. SFH...) urceny pre istu frekvenciu,
tak vysielac by mal vysielat na nej s toleranciou podla prijimacej
charakteristiky prijimaca. Z mojich skusenosti pri odchylke do +/- 1kHz
je citlivost prijimaca podobna, ako pri presnom dodrzani nosnej. Ale
viac najdete v datasheete.

miro