princip stabilizatora striedaveho napatia

Samuel Piovarci samec@pobox.sk
Úterý Prosinec 14 01:32:41 CET 2004

Zdravim,
Doma mam taky zaujimavy pristroj, ze vraj stabilizator
striedaveho napatia. Je to vyrobene v DDR a ma to uz par
(vyse 10) rokov. Malo by to stabilizovat vstupne napatie
od 170 do 242 V 50Hz na vystupne striedave napatie 220 V
50Hz +- 3% cos fi=1 . Obsahuje to dva transformatory
s mnozstvom odbociek, tlmivku, kondenzator a odpornik.
Posledne tri su zapojene do serie. Nie je tam ziaden
polovodic, iba ak kontrolne svetielko nad vypinacom.
Fakt by ma zaujimalo, na akom principe to funguje. Nikde
inde som nic podobne nevidel, ani v amaterskom radiu,
ani na strednej skole mi to nevedel nikto vysvetlit.
Niejake foto toho zariadenia je na
http://www.anarchitekt.szm.sk/stabilizator.html
http://www.logofun.pobox.sk - urobte radost svojmu telefonu