Regulator vykonu

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Pondělí Prosinec 13 07:48:44 CET 2004

jako neelektrikar, nejsou oni ty faze posunuty at na nich bezi na kazdy jiny
vykon, pak v tu " danou chvili " tece zpatky jen ten vykon z jedny faze ?
tomik.

-----Original Message-----
From: Tony Malecky [mailto:clouseau@seznam.cz]
Sent: Sunday, December 12, 2004 11:15 AM
To: HW-news
Subject: Re: Regulator vykonu

Ne, nebylo to v dome. Slo o profi zarizeni ktere stalo v budce za vesnici.
Ale je fakt ze kdyz jsem od toho jednou navecer odjizdel, mel jsem pocit ze
mrka verejne osvetleni... ale snad to byl jen pocit :-)

Kazdopadne halogenova lampicka mi v domku taky pozna ze sepnula trouba vedle
v kuchyni....
Docela se mi to nelibi, uz jsem premyslel ze pujdu a omerim napeti v
rozvadecich, kde nastava nejvetsi ubytek, mam podezreni ze by to chtelo
silnejsi privod od rozvadece s elektromerem k bytovemu rozvadeci. Navic je
tam kabel 4 zily, kde vsechny 4 maji stejny prurez, coz je snad v pohode pro
pripojeni 3fazove zateze, ale prave napriklad elektricky sporak se sice take
tvari jako 3fazova zatez, ale narozdil od motoru jde proud vsech fazi zpatky
nulakem... Tenkrat jsem se schanel v elektru jestli nemaji kabel 4x neco kde
by zlutozelenej byl silnejsi nez faze, ale koukali na mne divne..
Zajimalo by mne, co na to pritomni elektrikari? Nemel by byt bytovy rozvadec
pripojeny k elektromerovemu rozvadeci nejak, aby PEN vodic byl dimenzovan na
proud ktery prenesou ty 3x L vodice?

Tony OK1HMA