Zase nabijecka...

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Čtvrtek Prosinec 9 10:33:05 CET 2004

> Sice tohle vlakno moc nesleduju, ale jestli jsem to dobre
> pochopil, tak jde o vybiti clanku (NiMH?) o jmenovitem napeti
> 1,2V na 0,7V. Neni to trochu ulet? Nekde jsem cetl o vybijeni
> pres DVE diody (=cca 1,2V) a pokud se dobre pamatuju, tak
> vybijeni takoveho clanku pod 1V zkracuje jeho zivotnost. Tim
> spis, ze zminena dioda musi byt v kovovem pouzdre a je
> schopna se sama odpajet --> to musi byt vybijeci proud jako krava.

Nejsem pres NiMh zadny expert, pouzivam je ve fotaku a v elektroletu. U obou
se mi vybijeni osvedcilo.
U era mam udelany osmipack z AAA Twicell, ke kazdemu clanku mam extra
vytazene draty k vybijeci, aby se clanky vybijely separatne. Vybijec je
velmi jednoduchy bastl (8x vykonova dioda na 3A, typ uz si nepamatuju, v
serii s odporem 1Ohm/2W). Kdyz k tomu pripojim nabity pack, tak se to sice
zahriva tak, ze na tom neudrzim ruku, ale neodpaji se to :-). Zatim to lita
bez problemu, mam s tim odlitanych nejakych 150-200 nabijecich cyklu. Udelal
jsem si to proto, ze mi predchozi pack (bez vybijece) po asi 50 cyklech
odesel (prepolovany a nasledne zniceny 1 clanek, ostatni v ruznem stavu
nacatosti).
U fotaku pouzivam 4xGP1800 (mel jsem je po ruce :-), tam byl problem s tim,
ze jsem je dostal i s tou GP nabijeckou, ktera nabiji 18 hodin ci kolik.
Pouzival jsem je asi dva roky v bezdratove mysi, takze zatez jen symbolicka.
Pak jsem je strcil do fotaku (Canon PS S1 IS), kde mam misto flashky 2,2 GB
microdrive a furt nejake problemy pri zapisu. Tak jsem si udelal vybijecku,
tentokrat kulturnejsi - 4x Shottky 3A, typ uz nevim, v serii paralelni
kombinace odpor 1Ohm/2W a miniaturni zarovka z GM (1,5V a nejake miliampery
:-) kvuli signalizaci vybiti (poradil tusim Jirka, diky), vybite clanky
nabijim v serii nabijeckou co mam k eru (jakysi Hitec) proudem 0,5C. Za 3
hodky je nabito, problemy s microdrivem uz nemam.

Clanky by teoreticky mely byt po smrti, misto toho jsou v dobre kondici.
Sediva je teorie, zeleny je strom zivota :-)

Zdravim

Jiri Foldyna