tlumivka z usporky

Danhard danhard@volny.cz
Pondělí Prosinec 6 04:30:49 CET 2004

Maximalni proud je limitovan presycenim jadra budiciho trafa.
Vlastnosti ostatnich soucastek to ovlivnuji jen castecne.
Asi tak 1-2 roky zpatky tu byla diskuze.

Danhard
-----------
   Zdravim,
tak sem si pekne predelal elektroniku z usporky (z puvodniho zbylo jenom
budici traficko, odrusovaci tlumivka a tlumivka v rezonancnim obvodu) pod
zaminkou, aby mi to vydrzelo "navzdycky" (kondiky na spravne napeti,
tranzistory na chladicich, trubice PHILIPS...). Asi po roce bezchybneho chodu
najednou TMA. Otevrel sem krabicku a neveril vlastnim ocim - oni ti tamani
snad neumi udelat poradne uz ani tu tlumivku!!! Tlumivka v rezonancnim obvodu
chytla mezizavitovy zkrat - na jednom miste komplet propalena izolace vinuti.
Nez ji zacnu rozebirat a premotavat tak bych chtel poprosit, jestli by se
nenasel nekdo z Brna, kdo by mel nejakou tlumivku z umrele usporky (tu na
feritovem jaderku co je v serii s trubici a nejlepe 15 nebo 18W) v supliku a
byl by ochotny ji postradat.

BTW: na cem zavisi vykon toho menice? Docela by se mi zamlouvalo mit tam treba
prepinac 50/100% vykonu. ale jak na to? Zkousel sem laborovat s hodnotami
ruznych soucastek, ale neprineslo to temer zadny efekt. Nezavisi treba zrovna
na parametrech te tlumivky? Kdyz bych tam pridal jeste jednu ze slabsi usporky
a prepinal je bude to fungovat?

Pekny den - Jiri Drozd