Zase nabijecka...

Jirka zaloha@volny.cz
Pondělí Prosinec 6 12:36:59 CET 2004

Martin Záruba napsal(a):

> Je to opravdu snimac teploty a snad to az tak uplne podraz neni. V podstate
> jde o toto: potrebujete za kazdou cenu, tedy i za cenu zkraceni zivotnosti
> nabit baterky co nejrychleji. No tak do ni perete co to jde, jenze v tom
> meznim rezimu muze dojit k destrukci baterky. No a tomu se to snazi
> zabranit. Takze pokud jedete do ciziny a potrebujete v motorestu nebo u
> benzinky dobit baterky za 15 minut, tak je to to prave. Jinak asi ne.

Je to porad dokola. Podobne rychlosti nabijeni s beznymi
rychlonabijecimi clanky nabizela uz driv i technologie QuickSaver, viz
treba http://www.galaxypower.com/organization/ics1702.PDF . V principu
(velmi zjednodusene) se jedna o to, ze velikost nabijeciho proudu se v
case meni a nejvetsi je na zacatku nabijeni. Hlidani delta-peakem a
teplotou je samozrejmost.

Podotykam, ze i s vicemene normalni pulsni delta-peak nabijeckou lze
kvalitni rychlonabijeci aku ("modelarske typy" SANYO) nabit za 30 minut
i mene, ale dobre jim to asi nedela. Na druhou stranu jsou pak velmi
"tvrde" prave v oblasti vysokych odberu.

--
Jirka