Kolik balonku naplnim z 5l lahve helia?

hwkonfera hwkonfera@seznam.cz
Pátek Prosinec 3 11:52:49 CET 2004

Veskrze, pane Zeraviku, dobrou. Acetylenovy plamen to neni (nizsi teplota
plamene), rohove svary na stovce jackelu byste typem LIGA41 varil asi dosti
obtizne (mensi vykon), rozhodne dlouho, presto jsem zatim spokojen. Na
vareni nabytkarskych profilu (20 x 20; 40 x 20 ...), male konstrukce rekneme
kolem 60x40 mm jackelu je to vynikajici, nesmirne svizna a prekvapive
funkcni alternativa. Nevyhodou je trochu narocnejsi udrzba, obcas je treba
destilkou promyt hadice a take je treba mit po ruce nejaky ten litr
"organickeho paliva" (ethanol, benzen, benzin, toluen, aceton ...), ja tu
mam napr. 50 litrovy sud benzenu. Jedine dve skutecne vady na krase jsou 1.)
maly zasobnik na organicke palivo - tj. na muj vkus je nutne prilis casto
dolivat, 2.) jednofazove napajeni - ona totiz LIGA41 ma pri 60 - 70 % vykonu
jiz odber kolem 16 - 20 A, takze by bylo treba mit instalovanou specialni 24
A zasuvku a zvlastni 24A jistic. Kdyz ji potom chcete pouzivat nekde v
terenu, o tom prvnim ani nemluvim a 24 A jednofazovy jistic nebyva v
mistech, kde se ja vyskytuji, az tak bezny. Ja to musel na pracovisti resit
vyslovene fusersky, pichnul jsem se na 16 A 3f jistic, ktery nekolik hodin
provozu balancovani na uvedenm odberu drzi ... jinou vadu jsem nezaznamenal.
Naopak sympaticky je servis prodejce, protoze dodavaji ve Feronackych cenach
zvlastni draty, ktere se k tomuto typu plamene hodi a privezou vam je bez
jakychkoliv protestu, dojdou-li vam, na misto. Ale suma sumarum je to jiny
plamen, nez original autogen a chce to skutecne cvik, aby clovek zjistil how
to. Napr. pridavani na vykonu nad jistou mez pri danem typu trysky se
zhorsuje kvalita vareni, protoze je vnitrne regulovany maximalni generovany
tlak H2+O2 a ten pred tryskou rychle roste. Vede to k pulsaci vykonu ... ale
na tyhle veci uzivatel prijde rychle sam. Pokud by LIGAu clovek chtel
pouzivat vyslovne doma na nejake male vareni (konstrukce na akvaria, ruzne
case, drobna mechanika, veskere prace s plechy atp.), je to volba
vynikajici.

Hezky den, Simon Cihelnik

Nevite nekdo, jak to vypada s "vydrzi" ve srovnani s acetylenem?
Je tady pan Cihelnik? Jake mate zkusenosti s tim svarovadlem H2+O2
(elektrolyzerem) od vychodnich pratel?