jak zaostrit 17" monitor ?

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Pátek Prosinec 3 06:22:57 CET 2004

diky vsem za rady, matne jsem si to pamatoval od minule,ale monitor mi
prekazi na stole v praci a proto byla potreba " ultra speed " rada.
jeste jednou diky za rychlou navigaci, tohle je snad posledni co na tom
"mazanci" napisu :-))
tomik.

-----Original Message-----
From: Jaroslav Lukesh [mailto:lukesh@seznam.cz]
Sent: Thursday, December 02, 2004 5:37 PM
To: HW-news
Subject: Re: jak zaostrit 17" monitor ?

Dne čtvrtek, 2. prosince 2004 17:11 Kubat Tomas napsal(a):
> dobry den.
> jde nejak "vnitrne" zaostrit starsi 17 monitor ? dostal jsem ho skoro
> zadarmo, tak nejaky pokus kam sahnout. pribuzni by meli vanoce :-)) je to
> typ mag dxt-17.

Ta diskuse tu uz byla, staci hledat v archivu ;-)

Re: jak na rozostřený monitor?  (danhard@volny.cz,  Sat May 8 13:38:37 2004)

Melo by to byt na krizovy sroubovak. Jestli je to zajistene
barvou, tak nejdriv uvolnit rukou pri vypnutem monitoru, pri
zapnutem na to muzete taky rukou, ale nekteri lide se boji :o)
Mely my tam byt ty trimry 2, nebo 3.
Spodni u desky SCREEN nastavuje pracovni napeti G2, s tim
nehybejte, pokud je jas nastavitelny ve spravnych mezich. Nad nim
je FOCUS, nebo FOCUS1, FOCUS2 - u vetsich obrazovek je nastaveni
ostrosti v obou smerech, trochu se to ale vzajemne ovlivnuje.
Ostrost se nastavuje na kruznici velikosti cca 80% obrazovky, je
to kompromis aby byly zaostren stred i rohy.

Pokud to nepujde ostrit, muze byt take vadny ten VN trimr, nebo
muze byt svod na ostrici elktrode.
Danhard

> ne jen to co ma v OSD menu. Takze na VN trafu se to
> ostri? Muzu na to
> sahnout rukou, nebo je na to nejaky specialni nastroj?
>
> Dekuji

Re: jak na rozostřený monitor?  (Jirka,  Sat May 8 19:24:04 2004)

danhard@volny.cz napsal(a):
> Pokud to nepujde ostrit, muze byt take vadny ten VN trimr, nebo
> muze byt svod na ostrici elktrode.

A zejmena muze byt vycerpana obrazovka (katody), coz se prave projevuje
mj. ztratou ostrosti a jejim castecnym zlepsenim pri snizeni
jasu/kontrastu (neboli snizeni katodovych proudu obrazovky). S tim nelze
delat prakticky nic, velmi zridka zabere regenerace (dnesni obrazovky
maji emisni vrstvy na katodach prakticky bez rezerv).

Re: jak na rozostoený monitor?  (danhard@volny.cz,  Sat May 8 21:08:43 2004)

No on ten trimr je lakosazovy s odporem 20 - 100Mohm a je na nem
napeti nekolik kV. Neni to zrovna nejstabilnejsi soucastka.
Take muze byt svod na ostrici elektrode.
Uvidite sam, jestli se to bude stabilni.

Kdyz jsou vycerpane katody, jak psal Jirka, tak nejde vetsinou
obrazovka poradne vyjasit, prejaseni se projevuje rozpliznutim, a
to vetsinou u kazde barvy jinak. Take neni v poradku soubeh
barev.

Danhard

> Slo to doostrit, diky moc. Zajimalo by mne ale cim se
> to mohlo stat ze
> se to jaksi samo rozostrilo a ze tak moc (vodorovne
> 2-3mm, svisle 5mm,
> takze ani 1cm velky text z OSD menu nesel precist),
> kdyz nize psane na
> tento pripad neplati.

Re: jak na rozostoený monitor?  (Jirka,  Sat May 8 21:56:19 2004)

danhard@volny.cz napsal(a):

> No on ten trimr je lakosazovy s odporem 20 - 100Mohm a je na nem
> napeti nekolik kV.

Ne vzdy. Zakladna byva vetsinou keramicka a vrstva cermetova. I tak
ovsem elektroeroze pracuje (pri tech gradientech neni divu). Stejne tak
mohou byt nestabilni pevne odpory, ktere jsou dalsimi prvky v prislusnem
delici.

> [...]
> obrazovka poradne vyjasit, prejaseni se projevuje rozpliznutim, a
> to vetsinou u kazde barvy jinak. Take neni v poradku soubeh

Budes se divit, ale zase ne vzdy. Nektere (zejmena kvalitni) obrazovky
dokazi zestarnout tak, ze soubeh katod je v podstate stale velmi dobry a
ani se nutne nemusi objevovat ono rozpliznuti ("ocasky", popr.
"plapolani" apod. pri vyjaseni). Proste je obrazovka jen neostra a nejde
s tim nic delat...

Mne tech monitoru prosly rukama snad stovky, ne-li vic.

                        Jaroslav Lukesh