Laserový filtr

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Prosinec 2 09:47:55 CET 2004

> O optice moc nevim, takze jsem to vzal jak sem to vzal. Situace je
>takova, ze snimam Laserovy poprsek z cervene L.diody pomoci ccd senzoru,
>nadbytek svetla (saturaci) jsem dosud resil folií z diskety, laserove
>svetlo proslo a vetsina okolního svetla byla utlumena, jenze kdyz
>rozsvitim kancelarskou lampicku nad timhle pripravkem, tak je opet celej
>senzor v satuaraci. Proto shanim filtr, kterej mi pokud mo¾no eliminuje
>vliv okolniho svetla a propusti jen to laserove...

No ono to s optikou je dost podobne ako s elektrikou...
Idealny by bol interferencny filter typu pasmova priepust; problem moze
byt, ze "okno" sa opakuje na "harmonickych", takze si treba dat pozor,
aby v rozsahu citlivosti cidla nebolo nejake taketo falosne "okno".
Dalej pozor interferencnym filtrom sa meni spektrum podla smeru prechodu
svetla; to co je na grafe je kolmo na filter, ale to neznamena, ze zo
sikmeho smeru Vam neprejdu ine vlnove dlzky; resp. naopak, ak laser nie
je kolmo, tak moze neprejst.
Dalej je otazna sirka prepustaneho pasma, treba mysliet na to, ze vlnova
dlzka lasera tiez znamena nejake pasmo a sa meni s budenim, casom, a
najma od kusa.

Mimochodom, CCD senzor predpokladam ze je Si, ten ma maximum citlivosti
v NIR niekde okolo 900nm; pri 600 nm ma mozno tretinu-stvrtinu
citlivosti (ak nie je samotny CCD snimac zapatlany niecim filtrujucim)
(strielam z hlavy, tie cisla nie su presne).
Nie je nieco lacne a dostupne pre potlacenie NIR pre digi
fotoaparaty/kamery vo foto-kino?

wek