Obvod pro zalozni zdroj

santiago22@centrum.cz santiago22@centrum.cz
Úterý Srpen 31 17:07:10 CEST 2004

> Napad je ten (puvodne jsem o tom nechtel psat), ze skoro neni co
> ridit... Pb aku jako Pb aku, jak jiste vite, tak se stupen jejich nabiti
> zjistuje svorkovym napetim. Prectete si stitek na tom gelovem aku (ev.
> prostudujte datasheet), uvedomte si pojmy jako cyklicke versus udrzovaci
> nabijeni, dejte dohromady vedomosti o palubni siti a regulaci jejiho
> napeti atd. Vyjde Vam, ze v podstate je pouze treba zamezit zpetnemu
> toku proudu (Schottky dioda nebo inteligentni spinac s MOSFETem) a
> pripadne - za urcitych okolnosti - omezit nabijeci proud toho geloveho aku.

Tak presne to me napadlo jako prvni, jenze to ma jednu vadu. Pokud budou mit oba akumulatory stejne napeti....jako ze budou diky vyrovnavacim proudum a stejnem nabijeni z alternatoru a ja dam mezi ne diodu, automaticky bude mit hlavni akumulator o neco mensi napeti diky ubytku na diode. Tim padem bude zarizeni napajeno ze zalozniho akumulatoru a pokud dojde k odpojeni hlavni baterie zalozni nebude plne nabita protoze zarizeni celou dobu bezelo na ni. A ja potrebuji aby byla plne nabita aby byla schopna plnit svou funkci.

Nebo se mylim?