Obvod pro zalozni zdroj

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Úterý Srpen 31 16:28:39 CEST 2004


ad1. Zalozni baterka se nemuze prebijet, pokud se neprebiji startovaci
baterka. Teda pokud tam nemate nejakou tu "super bezudrzbovou" baterku,
ktera ma vyssi napeti a na kterou je i jinak nastaveny regulator.
ad2. Za predpokladu ze jsou obe baterky opravdu spojeny, by se proud mohl
rozdelit v pomeru kapacit. Jenze ta gelovka bude mit vetsi vnitrni odpor,
tak do ni pujde mene a kdyz je mezi nimi odpor (draty, sepnuty FET). jeste
to proud omezi. Dal bych tam nejaky FET na 20A, melo by to byt bez problemu.
Andel

----- Original Message ----- 
From: "LuKas" <hradlo@atlas.cz>
To: "'[HWnews]'" <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Tuesday, August 31, 2004 10:47 AM
Subject: RE: Obvod pro zalozni zdroj


1) Pokud zalozni baterku pripojim k autobaterce za chodu motoru, jak je
zarizeno, aby se zalozni baterka neprebijela? Staci to jen takto propojit
(prez FET, jen za chodu motoru), nebo by to chtelo ještě sem tam baterku
odpojit a zmerit jeji napeti?

2) Na jaky proud dimenzovat ten FET? Nebo jednoduseji - jaky vybrat? ;-)

LuKas

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz] On Behalf Of Vladimír Andel
Sent: Tuesday, August 31, 2004 9:10 AM
To: [HWnews]
Subject: Re: Obvod pro zalozni zdroj


Zajímavý problém. Pokud budete nabíjení té vasí baterky regulovat,
potrebujete o kousícek zvýsit napetí, aby bylo z ceho ubírat. Spís bych
povazoval za rozumné pres nejaký FET s malým odporem (nebo pres relé) obe
baterky spojit pri napetí palubní síte nad 13,5V - tedy kdyz jde motor.
Stejne nejaké dobíjení pri odstaveném aute jen hodne brzo vybije baterku pro
startování. Andel

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
HW-list@mailman.nethouse.cz
http://mailman.nethouse.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list