Tepelna cerpadla: Zemne - Voda

aze azehw@volny.cz
Pondělí Srpen 30 15:18:32 CEST 2004

Cucim na grafy co jsme nameril a mam u meho TC pri 10/35 COP=4,9 a 10/45
3,7. Je otazka, zda jsou do prikonu co uvadeji zapocteny prikony obehovych
cerpadel a take zda byly prutoky kapalin takove, jako ve skutecnem provozu.
Kdyz obehovka s prikonem 200W protlaci 1400l/hod. a mereni se dela pri
prutoku 2000l a prikon cerpadel se nepripocte, jsou cisla hezka a dokonce
pravdiva...ale realita je jinde. Uz jsem se s tim setkal. AZE

----- Original Message -----
From: <Martin.Vorel@Alcan.com>
To: "[HWnews]" <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Monday, August 30, 2004 3:00 PM
Subject: Re: Tepelna cerpadla: Zemne - Voda

Docetl jsem se to zde: http://www.rip.cz/cz/produkty_voda.php    Ty
hodnoty dle www zastituje Strojirensky zkusebni ustav, ktery je nameril a
vydal na ne certifikace.  Z te tabulky vyplyva ze na vstupu je teplota
10st a na vystupu 35st, coz je dle mne stav vyhodny pro podlahove topeni
pro teploty nad nulou. Pri teplote 10st vstup 50st vystup je topny faktor
4,3 .

Zdravi Martin

hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz napsal dne 30.08.2004 14:38:56:

> Dobrý den,
>
> mohl bych prosím znát definici takového "topného faktoru"? Obvykle se
> tím rozumí poměr mezi energií dodanou (kompresor, čerpadlo) a energií na

> výstupu a číslo se pohybuje kolem 4, ve velmi dobrých podmínkách 5. To
> by museli objevit nějaký zázračný kompresor či chladivo, neboť rozdíl
> teplot a tlaků je poměrně neúprosný co se týče příkonu kompresoru.
>
> Jan Novák

SFZP.