Vymenna tepelna cerpadla: zemne-voda

aze azehw@volny.cz
Pondělí Srpen 30 10:09:41 CEST 2004

Podívejte se na pdmínky přiznání sazby D55 na www.eru.cz (energetický cenový
úřad) a na podmínky u svého dodavatele elekřiny (ty musejí vycházet z
podmínek na ERU). Mám vlastní TČ a sazbu máme asi dva roky. Dřív (ještě
loni) bylo v podmínkách to, že stačí, když kompresor má příkon nad 1,5kW.
Dnes je tam toto:
Podmínky sazby:

1.      Sazba je určena pro odběrná místa, u nichž odběratel dodavateli
věrohodným způsobem prokáže, že pro vytápění objektu je řádně nainstalován a
používán systém vytápění s tepelným čerpadlem, jehož výkon odpovídá tepelným
ztrátám vytápěného objektu.

Jednotlivé společnosti mají různé způsoby, jak požadují prokazovat, že máte
TČ.
Například Severomoravská energetika:
Za verohodný zpusob prokázání považuje Severomoravská energetika, a. s.,
kteroukoliv z techto možností:

- montážní list TC na jméno a adresu odberatele

- revize elektroinstalace s uvedením TC

- cestné prohlášení odberatele

- kontrola instalace TC na odberném míste povereným zamestnancem SME Pri
dotápení objektu pro bydlení jiným médiem než elektrinou (plyn, pevná
paliva, dálkové teplo.) predloží odberatel dodavateli výpocet tepelných
ztrát objektu potvrzený energetickým auditorem nebo energetický audit,
pricemž tepelný výkon TC musí krýt tepelnou ztrátu objektu minimálne z 60 %.
V techto prípadech se za verohodný zpusob prokázání instalace TC považuje
kontrola na odberném míste povereným zamestnancem SME. Vlastník nemovitosti
je povinen podle zákona c. 458/2000 Sb. § 29, odst. 3d) umožnit poverenému

zamestnanci SME vstup na nemovitost za úcelem kontroly odberného místa.

Můžou ale chtít výpočet tepelných ztrát, pokud dotápíte něčím JINÝM než
elektřinou. Pokud mám informace, získání sazby D55 není problém. V diskuzi o
domící stavbě teplných čerpadel loni na Aquathermu vystoupil nějaký zástupce
PRE a prohlásil, že PRE bude poskytovat dotace i na tato domácí čerpadla.
Jen snad VČE, nějaký úředníček, se snaží dělat problémy, ale domnívám se, že
nemůže požadovat nic nad rámec ERU.
AZE

Ahoj,
jak je to se sazbou elektriny pri svepomocne stavbe cerpadla?

Ales