mikrofon do 50 KHz

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Pondělí Srpen 30 08:05:51 CEST 2004

Krystalový mikrofon - to někde existuje? A navíc ta směrovost. Potmě
většinou nevidím kde co lítá a tak nahrát netopýra zepředu a ještě mít
nasměrovaný mikrofon přímo na něj by byla hooodně velká náhoda. Naposled
jsem viděl krystalové mikrofony z 50. let, krystal Signetovy soli a moc
vysoko zrovna nechodily. Rád bych věděl co se dává do netopýřích detektorů,
které jdou do 100 KHz. Ale mám podezření že je tam obyčejný elektret,
patřičně zkorigovaný a na šum se nekouká. Ono s detekcí netopýrů je to
trochu podobné jako s detekcí policejních radarů. Přímý signál má takovou
sílu, že proleze kde čím (na ty radary jsem viděl "mikrovlnnou krystalku" s
diodou s delšíma drátama a s operákem), ale na odražený signál je potřeba už
něco, co opravdu funguje. Jinak ty netopýří detektory v podstatě zachytí
modulační obálku toho impulzu a jeho kmitočet na začátku a na konci ukážou
na displeji. Jenže já jsem se chtěl podívat, jak ten impulz vypadá ve
skutečnosti.
Anděl