Vymenna tepelna cerpadla: zemne-voda

jirka7a@seznam.cz jirka7a@seznam.cz
Pátek Srpen 27 21:09:57 CEST 2004

Dale
> Co myslite tim vycerpa ? - jako ze vymrzne nebo mate na mysli cerpani vody
?

"aze" jiz tady nekde napsal, ze se to da realizovat tak, ze z jednoho vrtu
cerpam a do druho poustim. Nekdo k tomu napsal, ze to potom neni uzavreny
okruh a ze to nejspise nepovoli.

Ja jsem nekde cetl o cerpadlech a tam bylo uvedeno, ze se casem teplota v
zemi zacne vyrovnavat. Napr ty vrty jsou blizko sebe, ... . Tim, jak se
zacne teplota vyrovnavat, tak se samozrejme snizi vykon, ... , dal to je jiz
jasny. Dalsi riziko, ktere je v otevrenem okruhu, ze se muze ztratit voda.
Samozrejme, ze muzete udelat uzavreny okru s nemr. smesi. Krome vrtu taky
byly zobrazovany i vyhloubene plochy.

Dale jsem slysel o cerpadle vzduch-vzduch, ma to byt velke jako klimatizace
z vnejsku na zdi, je to tak pro jednu mistnost, vykon 1KW. Cena by melo byt
snad do 50tisic. V zime to pouzijete jako topleni a v lete jako chlazeni.
Nevite o tom nekdo neco ?

Jirka