Vymenna tepelna cerpadla: zemne-voda

aze azehw@volny.cz
Pátek Srpen 27 17:26:09 CEST 2004

1. ano
2. zaplatíte to celé a dotaci si budete vyřizovat Vy! "obchodník" Vám
nanajvýš vyplní žádost.
3. to závisí na umístění výparníku. může být i doma, ale do TČ vzduch-voda
bych nešel
4. správně dimenzované výměníky nikdy nepromrzají, neznám takový případ
5. potok má v zimě dost nízkou teplotu a ne všichni jej mají. Oficiálně Vám
to stejně nikdo nepovolí (správa toku, ekologisté atd.atd.)
6. rozvodný závod Vám dá sazbu pro TČ D55 pro celý dům, je to dost velká
výhoda.
7. myšlenkou se zabývám také dlouho a zatím to máme dvě zimy v provozu.
AZE

Asi před měsícem jsem se na uvedené téma bavil s projektantem vytapení
objektů.

Zkusim přidat pár detajlu:
1) teplota topné vody je nízká (40-50C) => musíte mít podlahové vytápění
nebo cca dvojnásobnou plochu radiátorů
2) dotaci můžete, ale nemusíte dostat, peníze jdou až po realizaci a do té
doby neni jisté kolik to bude (je ochoten obchodník dotaci zařídit a počkat
až penize dostanete, nebo chce platbu hezky předem a dotaci si vyběhejte
sám?)
3) při odběru tepla ze vzduchu to bude vyrábět hluk, pohlídejte si kolik
4) odběr tepla ze zemně má omezení v promrzaní země, přez léto se musí
nechat prohřát, pokud se to nestihne tak účinnost jde dolu
5) odběr z vody je nejlepší, ale tekoucí, nejlépe potok

Na netu jsem narazil na nadšence jenž si tepelné čerpadlo stavěl svépomocí a
bude-li požadavek tak zkusim najít kontakt. Náklady redukoval na polovinu.
Elektrárny Vám jistě doporučí přejít na noční proud. Dále se dá počítat s
větším odběrem elektříny, kde je sazba nižší, ale o speciální slevé nevim.
Proč by to dělali, když elektřiny je přebytek?

Myšlenkou tepelného čerpadla s zabývám delší dobu a tak budu rád za
upřesnění či další informace.

Hodně úspěchu
Radek