Vymenna tepelna cerpadla: zemne-voda

radek kasal radekkasal@seznam.cz
Pátek Srpen 27 15:16:58 CEST 2004

Asi před měsícem jsem se na uvedené téma bavil s projektantem vytapení objektů.

Zkusim přidat pár detajlu:
1) teplota topné vody je nízká (40-50C) => musíte mít podlahové vytápění nebo cca dvojnásobnou plochu radiátorů
2) dotaci můžete, ale nemusíte dostat, peníze jdou až po realizaci a do té doby neni jisté kolik to bude (je ochoten obchodník dotaci zařídit a počkat až penize dostanete, nebo chce platbu hezky předem a dotaci si vyběhejte sám?)
3) při odběru tepla ze vzduchu to bude vyrábět hluk, pohlídejte si kolik
4) odběr tepla ze zemně má omezení v promrzaní země, přez léto se musí nechat prohřát, pokud se to nestihne tak účinnost jde dolu
5) odběr z vody je nejlepší, ale tekoucí, nejlépe potok

Na netu jsem narazil na nadšence jenž si tepelné čerpadlo stavěl svépomocí a bude-li požadavek tak zkusim najít kontakt. Náklady redukoval na polovinu. Elektrárny Vám jistě doporučí přejít na noční proud. Dále se dá počítat s větším odběrem elektříny, kde je sazba nižší, ale o speciální slevé nevim. Proč by to dělali, když elektřiny je přebytek?

Myšlenkou tepelného čerpadla s zabývám delší dobu a tak budu rád za upřesnění či další informace.

Hodně úspěchu
Radek