WinXP

Tomáš Vymětal vymetalt@snt.cz
Středa Srpen 25 18:40:40 CEST 2004

Drobné shrnutí, případně upřesnění probraného:

1) HOME oproti PROFESIONAL verzi má okleštěné síťové služby, neumí šifrovat
ntfs, nemá podporu víceprocesorových desek (nevím jeslti se to týká i HT),
neumožňuje připojení přes TS.
2) Je třeba i dělit na ostrou a OEM verzi. Nevím jak teď (už nesleduju), ale
v době, kdy XP začínaly až do cca rok a něco posléze fungovalo, že OEM verze
je určena pro počítač se kterým byla koupena. Windows pak při aktivaci
rozdělily deset vyhodnocovacích bodů, přičemž, jak se pamatuju, hodonocené
parametry byly HDD, síťovka, grafika, zvukovka a především MB a CPU (plus
tak asi jeden dva další, který si nemůžu vybavit). Některé části HW
zastávají i více než jeden bod. OEM verze pak umožňovala oproti první
aktivaci změnit tři z těchto bodů. Tedy, například vyměnit síťovku a
zvukovku a později je třeba změnit zpět... Aktivovat na jiném počítači by
jít neměly. Pro tunera, či hráče je ostrá verze nutností.

- S linuxem běžte do ha**lu... todle je debata o nejlepších a stoprocentně
funčkních MS produktech. (;)

- Downgrade byl možný možný na všech windowsech, jen to chce vědět jak na
to. U XP jsem měl nutkání "automatickou" funkci zkusit v době, kdy mi na XP
nechodily některé hry, co pod 98 ano. Po instalaci 98 nešel spustit ani
jeden ze systémů, až po opravě z konzole jsem se dostal do XP. Na hojně
webech jsem se dozvěděl, že (překvapivě) nedojeblé první verze XP
nerozchodily downgrade a neuměly si uložit do souboru MBR pro 98čky. Mnou
napsaný návod, pro případ, že bych proceduru byl nucen opakovat vypadá
následovně (parametry je nutné upravit dle pořadí disků):

------
vytvořit systémovku 98
zkopírovat sys, debug, vytvořit fajl, třeba read.scr s obsahem

L 100 2 0 1
N C:\BOOTSECT.DOS
R BX
0
R CX
200

2 v prvním řádku značí C
nabootovat, hodit na C systém 98, spustit debug <read.scr.
nabootovat xp cd a v konzoli spustit fixboot.
----

T.V.