SSR a PWM

Petr Stetina petr@lab.cz
Úterý Srpen 24 10:24:30 CEST 2004

jiri@bezstarosti.cz wrote:

> Zapomen na PWM jako takovou. Od pruchodu nulou odtikej pomoci timeru nebo
> pocitani instrukci potrebny cas a flakni ven puls.

Ja to PWM delal softwarove, takze to pro me bylo nekolik pridanych
instrukci do existujiciho zdrojaku.

> Ja to delam tak, ze si zaroven s umistovanim vystupniho pulsu merim cas mezi
> dvemi pruchody nulou a tedy znam pocet tiku mezi nimi a pak si spocitam, kam
> musim ten puls v ramci teto doby od pruchodu nulou soupnout. Timto zpusobem
> je ti pak docela fuk na jake frekvenci jede MCU (pokud ta frekvence pro
> vsechno staci) a jestli je sit 50 nebo 60Hz - proste si to samo spocita, kam
> ten puls umistit v ramci doby co to napocitalo mezi pruchody nulou, at uz je
> jednotka casu jakakoli - jde jen o cisla.

V podstate to tak delam. Znam delku periody s rozlisenim na 100 us a
podle nastavene urovne spinam vystup.

> No a ze vim dobu mezi pruchody nulami drive nez umistuji puls neni problem,
> ona se ta frekvence site tak rychle nema sanci zmenit a tak muzes pocitat,
> ze dve sinusovky po sobe jdouci si budou znacne podobne ohledne frekvence a
> tak umistovat casove puls podle toho co si nameril u predchozi sinusovky
> neni problem :).

Frekvenci jsem nameril pouze na zacatku a spolehal na to, ze se nebude
menit celou dobu. ;)
Pri pruchodu nulou pouze nuluji interni citac. Uznavam, ze to bych mozna
mel upravit.

> Pokud by to na tebe bylo moc, frekvenci site nemer a pouzij MCU s jasne

S tim, ze by na me mohlo v teto oblasti neco byt "moc" se nehodlam smirit.
  > danou frekvenci taktovani, pricemz muzes umistovat pulsy od pruchodu
nulou
> do urcitych jasne danych casu. Kdyz si vhodne zvolis, kam nejdale budes od
> pruchodu nulou ten puls umistovat nez ho uplne vypnes a nebudes to pouzivat
> na jinou sit nez treba 50Hz, bude ti to stacit taky.

Uz jsem to nabastlil, ted to budu nejaky cas testovat.

Jeste doplnujici otazka: jaky vliv na zivotnost zarovky (pokud
meritelny) ma spinani triakem?

Petr